MECHANIC DIESEL NIMI BASED IMPORTANT QUESTIONS -PART 2
241 What is the name of test carried out? परीक्षण का नाम क्या है?
A Insulation test | इंसुलेशन परीक्षण
B: Growler test | ग्रोव्लेर टेस्ट
C: Continuity test | कंटीनिवटी टेस्ट
D: Open circuit test | ओपन सर्किट टेस्ट
242 What is the possible cause for no charge when engine is running? | जब इंजन चल रहा हो तो बिना किसी शुल्क के संभावित कारण क्या है?
A: Slip ring proper seating | स्लिप रिंग उचित बैठने की
B: Battery with half-charge | बैटरी आधी चार्ज के साथ
C: Defective starting motor | दोषपूर्ण स्टार्टिंग मोटर
D: Defective diode | दोषपूर्ण डायोड
243 : Which one of the cause for low voltage output from alternator? | अल्टरनेटर से लो वोल्टेज आउटपुट का कारण कौन सा है?
A: Loose connection | लूस कनेक्शन
B: Loose mountings | लूस माउंटिंग
C Fused indicator lamp | फ्यूज्ड इंडिकेटर लैंप
D Broken drive belt | टूटी हुई ड्राइव बेल्ट
244: Which one is the possible cause for charges at high rate? | उच्च दर पर शुल्क के लिए संभावित कारण कौन सा है?
A: Loose mounting | लूस कनेक्शन
B: Blown fuse wire | ब्लोवन फ्यूज तार
C: Broken drive belt | टूटी हुई ड्राइव बेल्ट
D: Voltage regulator winding open | वोल्टेज रेगुलेशन वाइंडिंग ओपन
245: Which one of the possible cause for alternator noisy? | अल्टरनेटर शोर के संभावित कारणों में से कौन सा?
A: Loose mounting | तूस माउंटिंग
B: Blown fuse wire | ब्लौवन फ्यूज तार
C: Broken drive belt | टूटी हुई ड्राइव बेल्ट
D: Voltage regulator winding open | वोल्टेज रेगुलेशन वाइंडिंग ओपन
246 What is the name of the test carried out? | परीक्षण का नाम क्या है?
A: Full load test | फुल लोड टेस्ट
B: No load test | कोई भार परीक्षण नहीं
C: Short circuit test | शॉर्ट सर्किट टेस्ट
D: Open circuit test | ओपन सर्किट टेस्ट
247: What is the effect of tapper and ovality of a bore? | एक बोर के टेपार और ओवेलिटि का क्या प्रभाव है?
A: Compression loss | संपीड़न हानि
B : Mis firing | मिस फायरिंग
C: Difficult starting | शुरू करना मुश्किल
D: False valve timing | नकली वाल्व का समय
248: What is the reason for high fuel consumption in diesel engine? | डीजल इंजन में उच्च ईंधन खपत का कारण क्या है?
A: Oil level high | तेल का स्तर उच्च
B: Air cleaner clogged | एयर क्लीनर भरा हुआ
C: Fuel level in tank is high | टैंक में ईंधन का स्तर अधिक है
D: High compression pressure | उच्च संपीड़न दबाव
249 What is the reason for engine over heating? | हीटिंग पर इंजन का कारण क्या है?
A: Defective starting motor | दोषपूर्ण स्टार्टिंग मोटर
B: External fuel leak | बाहरी ईंधन का रिसाव
C: Improper injection timing | अनुचित इंजेक्शन समय
D: Oil pressure high. | तेल का दबाव अधिक।
250 What is the mechanical causes for engine does not start? | इंजन के लिए पांत्रिक कारण क्या शुरू नहीं होता है?
A Loose fan belt | ढीली पंखे की बेल्ट
B: Clogged fuel tank vent hole | भरा हुआ ईंधन टैंक वेंट छेद
C: Defective regulator | दोषपूर्ण नियामक
D: Battery full charge | बैटरी फुल चार्ज
251 What is the mechanical causes engine does not start? | क्या यांत्रिक कारण है इंजन शुरू नहीं होता है?
A: Starter motor mounting bolt loose | स्टार्टर मोटर माउंटिंग बोल्ट ढीले
B: Defective alternator | दोषपूर्ण अल्टरनेटर
C: Defective thermostat valve | दोषपूर्ण थर्मोस्टेट वाल्व
D: Clogged fuel filter | भरा हुआ ईंधन फ़िल्टर
252 What is the reason for engine over heating? | हीटिंग पर इंजन का कारण क्या है?
A: Defective pressure relief valve | दोषपूर्ण दबाव राहत वाल्व
B: Clogged silencer | भरा हुआ साइलेंसर
C: Water in fuel system | ईंधन प्रणाली में पानी
D: Air in fuel system | ईंधन प्रणाली में हवा
253 What is the mechanical cause for engine does not start? | इंजन का यांत्रिक कारण क्या शुरू नहीं होता है?
A: Defective oil pump | दोषपूर्ण तेल पंप
B: Defective starter switch | दोषपूर्ण स्टार्टर स्विच
C: Improper valve timing | अनुचित वाल्व समय
D: No water in fuel | ईंधन में पानी नहीं
254 What is the reason for engine over heating? | हीटिंग पर इंजन का कारण क्या है?
A: Radiator pressure cap defective | रेडिएटर दबाव कैप दोषपूर्ण
B: Discharged battery | डिस्चार्ज बैटरी
C: Clogged fuel tank vent hole | भरा हुआ ईंधन टैंक वेंट छेद
D: Excessive valve guide clearance | अत्यधिक वाल्व गाइड निकासी
255 What is the reason for engine low power generation? | इंजन कम बिजली उत्पादन का कारण क्या है?
A: Weak compression | कमजोर संपीड़न
B: Defective alternator | दोषपूर्ण अल्टरनेटर
C: External leakage of oil | एक्सटर्नल लीकेज ऑफ़ आयल
D: Clogged thermostat valve | भरा थर्मोस्टेट वाल्व
256 What is the mechanical cause for engine does not start? | इंजन का यांत्रिक कारण क्या है की इंजन शुरू नहीं होता है?
A: No air in fuel system | ईंधन प्रणाली में कोई हवा नहीं
B: Clogged exhaust manifold | भरा हुआ निकास कई गुना
C: Battery full charge | बैटरी फुल चार्ज
D: Starter motor engage properly | स्टार्टर मोटर ठीक से लगे
257 : What is the reason for low oil pressure in engine? | इंजन में कम तेल के दबाव का कारण क्या है?
A: Defective pressure relief valve assembly | दोषपूर्ण प्रेशर रिलीफ वाल्व
B: Defective pressure gauge | दोषपूर्ण प्रेशर गेज
C: Loose battery clamp | ढीली बैटरी क्लैंप
D Clogged air cleaner | भरा हुआ हवा क्लीनर
258: What is the reason for low oil pressure in engine? | इंजन में कम तेल के दबाव का कारण क्या है?
A: Worn out crank and cam shaft bearing | क्रंक और कैम शाफ्टवोर्न आउट
B: Defective injector | दोषपूर्ण इंजेक्टर
C: Weak compression | कमजोर संपीड़न
D: Defective battery | दोषपूर्ण बैटरी
259 What is the reason for engine low power generation? | इंजन कम बिजली उत्पादन का कारण क्या है?
A: Piston ring wornout | पिस्टन रिंग वोर्न आउट
B: Defective oil relief valve | दोषपूर्ण आयल रिलीफ वाल्व
C: Loose fan belt | ढीली फेन बेल्ट
D: Defective alternator | दोषपूर्ण अल्टरनेटर
260 What is the reason for high oil consumption? | उच्च तेल खपत का कारण क्या है?
A: Defective pressure gauge | दोषपूर्ण दबाव नापने का यंत्र
B: Improper valve timing | अनुचित वाल्व समय
C: Excessive valve guide clearance | अत्यधिक वाल्व गाइड निकासी
D: Clogged fuel filter | भरा हुआ ईंधन फ़िल्टर
261: What is the reason for high oil consumption? | उच्च तेल खपत का कारण क्या है?
A: Defective pressure relief valve | दोषपूर्ण दबाव राहत वाल्व
B: Fuel filter clogged | ईंधन फिल्टर भरा हुआ
C: Improper valve timing | अनुचित वाल्व समय
D: Worn out liner | लाइनर पहना
262 What is the reason for engine over heating? | इंजन के हीटिंग होने का कारण क्या है?
A: Clogged fuel filter | भरा हुआ ईंधन फ़िल्टर
B: Fuel leakage | ईंधन का रिसाव
C: External leakage of oil | तेल का बाहरी रिसाव
D: Defective thermostat valve | दोषपूर्ण थर्मोस्टेट वाल्व
263: What is the reason for high fuel consumption of diesel? | डीजल की उच्च ईंधन खपत का कारण क्या है?
A: Defective thermostatic valve | दोषपूर्ण थर्मास्टाटिक वाल्व
8: Low compression | कम संपीड़न
C: Loose battery terminais | ढीली बैटरी टर्मिनलों
D: Water in the fuel system | ईंधन प्रणाली में पानी
264: What is the possible cause of high oil consumption? | उच्च तेल खपत का संभावित कारण क्या है?
A: Clogged air cleaner | भरा हुआ हवा क्लीनर
B: Clogged fuel filter | भरा हुआ ईंधन फ़िल्टर
C: Worn out of piston rings | वोर्न आउट ऑफ़ पिस्टन रिंग
D: Low oil level | कम तेल का स्तर
265: What is the cause of low power generation? | कम बिजली उत्पादन का कारण क्या है?
A: Clogged oil filter | भरा हुआ तेल फ़िल्टर
B: Clogged fuel filter | भरा हुआ ईंधन फ़िल्टर
C: Correct injection timing | सही इंजेक्शन समय
D: More supply of fuel | ईंधन की अधिक आपूर्ति
266: What is the possible cause of low power generation? | कम बिजली उत्पादन का संभावित कारण क्या है?
A: More supply of air | हवा की अधिक आपूर्ति
B : More supply of fuel | ईंधन की अधिक आपूर्ति
C: Incomplete combustion of fuel | ईंधन का अधूरा दहन
D: Defective oil filter | दोषपूर्ण तेल फिल्टर
267: What is the possible cause of engine over heating? | हीटिंग पर इंजन का संभावित कारण क्या है?
A: High air draft | उच्च वायु ड्राफ्ट
B: High circulation of water | पानी का उच्च संचलन
C: Radiator core blocked | रेडिएटर कोर अवरुद्ध
D: High water level in radiator | रेडिएटर में उच्च जल स्तर
268 What is the possible cause of engine over heating? | हीटिंग पर इंजन का संभावित कारण क्या है?
A: High water level | उच्च जल स्तर
B: High oil level । उच्च तेल स्तर
C: Faulty water pump | दोषपूर्ण पानी पंप
D : Faulty injector | दोषपूर्ण इंजेक्टर
269 What is the possible cause of excessive fuel consumption? | अत्यधिक ईंधन की खपत का संभावित कारण क्या है?
A: High fuel in tank | टैंक में उच्च ईंधन
B: Low fuel in tank | टैंक में कम ईंधन
C: High compression | उच्च संपीड़न
D: Weak compression | कमजोर संपीड़न
270 What is the remedy if engine over heats? यदि इंजन हीट पर है तो क्या उपाय है?
A Top up oil level | टॉप ऑफ आयल लेवल
B: Top up fuel level | टॉप ऑफ़ फ्यूल लेवल
C: Top up coolant level | टॉप ऑफ़ कूलैंट लेवल
D: Top up electrolyte level | टॉप ऑफ इलेक्ट्रोलाईट
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